KALENDÁŘ
 září 2017 
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
NOVINKY

Přehled služeb zařazených do 1. kontrolní etapy

Jihomoravský kraj realizuje v období od 1. ledna 2014 do 30. června 2015 navazující individuální projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji III.“, který byl schválen Ministerstvem práce a sociálních věcí ČR.
Součástí projektu je také aktivita zaměřená na podporu zvyšování kvality sociálních služeb. Hlavním cílem je získání měřitelných a vzájemně srovnatelných výstupů pro hodnocení kvality služeb v rámci dotačních řízení. Kritérium kvality služby se na systému hodnocení služeb, dle schválené Metodiky pro hodnocení registrovaných sociálních služeb, podílí 15 %.


Pro realizaci výše uvedené aktivity sestavil Jihomoravský kraj 10-ti členný inspekční tým, jehož náplní bude realizace kontrolních šetření v sociálních službách se zařízením na území Jihomoravského kraje. Kontrolní šetření bude realizovat 5 dvoučlenných týmů inspektorů kvality sociálních služeb ve třech tříměsíčních etapách (jaro 2014, podzim 2014 a jaro 2015). Před zahájením každé kontrolní etapy i po jejím ukončení se uskuteční metodické setkání se zástupci vybraných služeb k předání informací a následně k vyhodnocení kontrolní etapy.


Kontrolní šetření se uskuteční v místě poskytování služby v délce 2 hodiny. Předmětem kontrol kvality služeb bude, v souladu se schválenou Metodikou, osobní dokumentace uživatelů – záznam o uzavření smlouvy, plán průběhu služby pro uživatele, záznam o poskytování služby a hodnocení naplňování osobních cílů. V případě zjištěných pochybení v rámci výše uvedených kontrolovaných oblastí dojde u dané služby při nejbližším dotačním řízení k odečtení příslušných procent (z celkových 15) odpovídajících zjištěné skutečnosti. Pokud kontrola kvality nebude moci být v daném termínu provedena (poskytovatel služby odmítne, nebo bude nedostupný), kritérium kvality bude u dané služby hodnoceno 0 %.


Plánovaná kontrolní šetření kvality sociálních služeb vzhledem k svému rozsahu nenahrazují inspekce kvality sociálních služeb. Cílem realizace je získat v krátké době základní přehled o kvalitě služeb poskytovaných v Jihomoravském kraji, výsledná zjištění propojit s financováním služeb a současně poskytnout poskytovatelům služeb zpětnou vazbu s metodickým doporučením.
 

Přehled služeb zařazených do 1. kontrolní etapy (březen - květen 2014) ZDE